وبلاگ آرمانیا

مضرات مصرف شکر

ماده ای که امروزه به نام شکر مصرف می کنیم. یک ماده مصنوعی و تصفیه شده ای است که از نیشکر و چغندر قند گرفته می شود. فرایند تصفیه و پالایش شکر بدین گونه است که بعداز عملیات جداسازی طی فرایندی تمام املاح و ویتامین ها و پروتئین ها و آنزیم ها و سایر مواد مغذی و مفید و موجود در نیشکر گرفته می شود و تنها چیزی بعداز این عملیات باقی خواهد ماند ساکاروز خالص است که نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه مضرات جبران ناپذیری بر بدن جای می گذارد.

 

مضرات مصرف شکر:

1ـ سیستم دفاعی و ایمنی بدن را از کار می اندازد. پس از هر بار مصرف محصولات شکر دار گلبولهای سفید (نوتروفیل ها) بدن از کار می افتند و تا 2 الی 5 ساعت بدن کاملاً آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس و یا باکتری خواهد بود طبق تحقیقات به عمل آمده پس از هر بار خوردن چیزی شیرین سیستم ایمنی بدن تا 75% درصد کارایی خود را از دست می دهد و این دقیقاً بهترین زمان برای فعال شدن میکروبها و ویرس هاست.

 

2ـ شکر تعادل مواد معدنی بدن را به هم می ریزد چون شکر ماده ایست فاقد ویتامین، فاقد مواد معدنی و فاقد فیبر شکر ماده ای زائد است. که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از اینرو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود و بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند. در نتیجه تعادل عناصر معدنی مثل کلسیم منیزیوم و پتاسیم و سدیم … بر هم می ریزد.

 

3ـ برخلاف تصور همگان این شکر است که کلسترول بدخون LDL را به شدت بالا می برد و کلسترول خوب را پایین می آورد. و در کل سبب بالا رفتن کلسترول می شود.

 

4ـ شکر باعث و سبب بی حوصلگی است و کسانی که شکر مصرف می کنند به هیچ عنوان میلی به ورزش کردن و فعالیت بدنی ندارند.

 

5ـ شکر در کودکان باعث پایین آمدن ضریب هوشی آنان می شود.

 

6ـ شکر باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن در برابر کلیه بیماریها می گردد.

7ـ شکر باعث باریک شدن رگهای خونی و در نهایت سکته می شود.

 

8ـ شکر باعث ترش کردن معده می شود. برخلاف تصور همگان که وقتی ترش می کنند چیزی شیرین مصرف می کنند تا آن را رفع کند

 

9ـ شکر ریسک مبتلا شدن به بیماریهای قلبی را افزایش می دهد

 

10ـ شکر تنها عامل پوسیده شدن دندانهاست.

 

11ـ شکر ساختار پروتئین ها را به هم می ریزد. در نتیجه بدن قادر به جذب و هضم آن نخواهد بود.

 

12ـ شکر سبب تولید رادیکالهای آزاد در خون و افزایش ریسک سرطان می شود.

 

13ـ بزرگترین خطر مصرف شکر این است که ساختمان DNA را می شکند و آن را تغییر می دهد که در نتیجه سلولهای سرطانی می شود

 

14ـ شکر سبب افزایش تقسیم سلولهای کبد و سرطان کبد می شود

 

15ـ شکر مقدار چربی کبد را زیاد می کند

 

16ـ عامل یبوست و خشکی روده شکر است

 

17ـ شکر ریسک بسته شدن رگ های خونی را زیاد می کند

 

18ـ عامل افسردگی شکر است

 

19ـ شکر عامل اصلی پوکی استخوان است چگونه؟ شکر ماده ای زائد است که فاقد هر گونه ویتامین یا مواد معدنی است و بدن قادر به هضم و جذب آن نیست. از این رو سلولها مجبور هستند برای شکستن ملکولهای شکر از املاح کلسیم و منیزیوم ذخیره در استخوانها استفاده کنند. هر چه بیشتر چیزهای شیرین مصرف شود کلسیم بیشتری از استخوانها خارج شده و در فرآیند هضم شکر مصرف می شود. در نهایت استخوانها بعد از چند سال پوک می شوند. دلیل اصلی خرابی دندان نیز همین است کلسیم از دندانها استخراج شده و دندان ها به مرور پوسیده می شود و خراب می شود مصرف شیر در این هنگام هیچ سود و فایده ای ندارد مخصوصاً اگر همراه با کیک و شیرینی باشد.

مدیرسایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

مشاهده همه پست توسط مدیرسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X