وبلاگ آرمانیا

خواص دارویی عسل طبیعی

از گذشته تاکنون از عسل طبیعی در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل طبیعی، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد. ولی میکروبها در معرض عسل نابود شده چرا؟ زیرا عسل طبیعی حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است.

 

خواص دارویی عسل طبیعی و مقایسه آن با شکر

 

1ـ عسل طبیعی: حاوی آنتی اکسیدان است. از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. همچنین عسل به سلامت پوست کمک میکند و ضد پیری است. در طب قدیم هر دارویی را با عسل مخلوط می کردند. زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروز هم در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی نیز از آن استفاده می کنند.

 

2ـ عسل طبیعی: در فراورده های ضد سرفه بطور مستقیم و غیر مستقیم استفاده می شود. مزمزه و غرغره شربت عسل طبیعی برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو بسیار سودمند است.

 

3ـ عسل طبیعی: با اینکه بسیا شیرین است برای دندان و لثه ها مضر نیست. بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

 

4ـ عسل طبیعی: دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی بر عفونتهای معده دارد، از این رو ضد زخم معده و دستگاه گوارش می باشد.

 

5ـ عسل طبیعی: در درمان آب مروارید مفید است.

 

6ـ عسل طبیعی باد شکن است و برای معالجه قولنج رود (کُلیتِ) تجویز می شود. در مسمومیت های غذایی دستگاه گوارش را پاک می کند.

 

7ـ عسل طبیعی دوست کبد و پادزهر است. پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است.

 

8ـ عسل طبیعی خواب آور است و به مبتلایان به بیماری کم خوابی توصیه می شود که قبل از خواب چند قاشق عسل مصرف کنند.

 

9ـ عسل طبیعی برای رفع کم اشتهایی مفید است و کلاً جریان خون را در بدن بهبود می بخشد. از این رو به رشد عضلات کمک میکند. پس برای بچه ها و کودکان کم اشتها و افراد ورزشکار بسیار مفید است.

 

10ـ عسل طبیعی گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است. پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه مصرف کنند، عمر طولانی تر خواهند داشت.

 

11ـ عسل طبیعی دارای اثرات ضدخونریزی با موفقیت 88 درصدی بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروبی نیز بوده است.

مدیرسایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد.

مشاهده همه پست توسط مدیرسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X